Spanning ontbreekt hier

Mieke Schepens 01 maart 2016
Dit boek kreeg ik een tijdje geleden toegestuurd.
Omdat ik De koninklijke minnaar gelezen had van Willy Bogaerts, was ik zeker benieuwd naar dit boek.
De tekst op de achterflap sprak me aan en ik was benieuwd naar deze misdaadroman.
Helaas heeft dit boek mij niet kunnen boeien. Het was niet echt spannend, zoals ik wel verwacht had na het lezen van de flaptekst.

Het verhaal is vrijwel zonder acties en de dialogen bestaan voor een groot gedeelte uit herhaling;
'Voor geld wellicht'.
'Geld?'
en
'De gokker heeft niet de minste kans als de duivel de kaarten schudt…'
'De Duivel?'
'Degene die de kaarten schudt.'
Een langdradig verhaal met veel raadselachtige verwijzingen zonder echt spannend te zijn.
Fantasie is zeker aanwezig, maar de uitwerking had stukken beter gekund. Hier is ruimte voor verbetering.
Ik heb het boek opnieuw gelezen en ook deze tweede keer was mijn ervaring niet anders.
2,5/3*

Meer recensies van Mieke Schepens