Mieke Schepens 09 maart 2013
Van de achterflap:
'Delete gaat over de gevaren van social media en de bescherming van je privégegevens in het digitale tijdperk. Juultje van den Nieuwenhof, lerares Nederlands en drama, won met dit ijzersterke en sinistere debuut terecht de Crimezone YA-thrillerschrijfwedstrijd.'

Wanneer je het boek leest, herken je heel veel uit het dagelijkse leven. Ook stukken uit je leven van vroeger (in mijn geval), op de middelbare school, zijn herkenbaar. 'Er bij willen horen', is van alle tijden denk ik.
Maar wat ik niet had kunnen bedenken is hoe de auteur, het bovenstaande tot een geweldig spannende thriller heeft kunnen samenvoegen. Spannend en soms écht angstaanjagend vond ik dit boek. Met name omdat het allemaal kan gebeuren, het is niet uit de lucht gegrepen en dat maakt het een geweldig goed verhaal.
Heb boek is bijna niet weg te leggen, het leest heerlijk door. Wat het kan doen met leerlingen om te merken dat ze bij een groep horen, of juist niét er bij horen!
Ik ben blij dat ik dit boek heb gelezen en ben benieuwd naar meer boeken van deze jonge auteur !
Dit was nog maar een debuut, kun je nagaan wat er nog kan volgen !

Meer recensies van Mieke Schepens