Dit smaakt naar meer!

Mieke Schepens 01 juli 2019
Voor in het boek staat een inhoudsopgave gevolgd door een introductie voor ouders en leraren, zodat ze meer te weten kunnen komen over zwaluwen in Nederland.

De boerenzwaluw stelt zich voor aan de lezer. Ook wanneer je niet zou weten hoe een zwaluw er uit ziet, weet je dat wel na het eerste hoofdstuk.
Een prachtige tekening van een zwaluw complementeert deze voorstelling.
Aan de rechterkant kun je dezelfde voorstelling in het Engels lezen.

Behalve dat je op een leuke manier leert over de zwaluw en zijn eigenschappen, lees je over het ringen van vogels en waar dat goed voor is.
Onder aan de bladzijde staat dan een tip over hoe te handelen ingeval je een vogel vindt die minder gelukkig is geweest.

Een spannend verhaal over de vader van deze hoofdpersoon gedurende de vogeltrek laat zien dat het niet alleen maar leuk is om hier aan deel te nemen.
Bovendien steken we nog wat op over Jan van Riebeeck.
Wil je hier meer over weten? Lees dan meer over dit spannend verhaal in 'Een boerenzwaluw vertelt'.

Ik heb 'Een boerenzwaluw vertelt' graag gelezen.

Meer recensies van Mieke Schepens