3,5/5* Graag gelezen

Mieke Schepens 21 juni 2019
De ondertitel sprak me direct aan: 'Weet wat je wilt en maak er iets van!'
In dit leer- en werkboek wordt de lezer in zeven stappen uitgenodigd om op zoek te gaan naar zijn of haar authentieke IK.

Voor in het boek staat een inhoudsopgave van de hoofdstukken, gevolgd door een overzicht van de oefeningen.
In de inleiding vertelt Kees over zijn leven en het tot stand komen van dit boek. Door het hele boek staan op die plaats heel toepasselijke quotes van onder andere Pema Chödrön, een boeddhistische non die oosterse kennis bespreekbaar probeert te maken in het westen.
"Pas wanneer we onze eigen duisternis goed kennen, kunnen we er zijn in de duisternis van anderen."

Er is aandacht voor levensfases en drijfveren in het leven en hoe belangrijk deze zijn.
"Als ik alles nog eens over kon doen, dan..."

Ga aan de slag met CSI! Nee, niet de Amerikaanse tv-serie maar Career Story Interview wat bestaat uit een set van vijf vragen en opdrachten.
Kees van den Hombergh vertelt in IK-KEES hoe de kracht van meditatie hem ondersteund heeft om steeds dichter bij zichzelf te komen.

Een boek dat enorme indruk op de auteur heeft gemaakt is 'De Alchemist' van Paulo Coelho.
"Elk mens is ertoe voorbestemd om een schat te vinden. Maar alleen hij die de stam van zijn hart volgt, zal daadwerkelijk schatten vinden." - Paulo Coelho.

De auteur sluit het boek af met de stelling dat door met de zeven stappen van dit boek aan de slag te gaan, je jouw verborgen schat, jouw potentieel vanzelf tegenkomt.
"Het vergt grote moed om je bewust te worden van jouw droom, het vraagt een kleine actie om deze te beleven. Jouw geluk vraagt om in actie te komen, leef je droom!"

Achter in het boek vind je tenslotte nog een overzichtelijke boekenlijst en een lijst van geraadpleegde websites.
Ik heb IK-KEES graag gelezen.

Meer recensies van Mieke Schepens