Zo goed geschreven; je weet dat het gebeurt!

Mieke Schepens 05 augustus 2016
In dit verhaal komen zo veel geheimen naar boven, je moet het lezen om te kunnen geloven. Barbara merkt dat een man bijzondere interesse voor haar heeft, ze wordt op een afstand in de gaten gehouden. Maar deze interesse geldt ook haar gezin, dit gaat haar veel te ver en ze gaat de confrontatie aan.

Judaskus in onderverdeeld in vier delen. Elk deel wordt voorafgegaan door een hoofdstuk met de titel TOEN en een hoofdstuk met de titel NU. Ook de vier persberichten over een bepaalde persoon en wat deze overkomen is passen helemaal op deze plaats in het verhaal. Bijzonder intrigerend! De quotes zijn goed gekozen op dat punt.

Deze vier delen zijn weer verdeeld in hoofdstukken gezien vanuit het perspectief van de persoon wiens naam als titel vermeld staat. Het aantal personages is beperkt, waardoor het verhaal lekker leest. Je leert ze op deze manier kennen. Maar toch niet zo goed als je zou willen.
Een bepaald werk van Edgar Degas wordt genoemd, waardoor je zou kunnen vermoeden welke richting het verhaal op zou gaan.

De onderwerpen die door de auteur aangehaald worden in het verhaal zijn niet alledaags te noemen, maar zijn zeker onderdeel van de maatschappij waarin wij leven.
Wat hebben deze twee gezinnen met elkaar te maken? Naarmate het verhaal vordert krijg je steeds meer zicht op het antwoord.
De verhaallijnen van de diverse personages maken het voor de lezer steeds duidelijker maar waar je denkt dat je de antwoorden weet, wordt je op het laatst verrast door een onverwachte terugblik, die al je vermoedens overboord gooit.

Linda Jansma heeft wederom bewezen een groot talent te zijn. Ze weet op een onderhoudende en spannende manier een aantal onderdelen van onze maatschappij waarvan we het bestaan wel weten maar soms niet willen weten, onder onze aandacht te brengen zonder belerend te zijn. Het is genieten van A tot Z.
Graag gelezen!

Meer recensies van Mieke Schepens