Een verhaal met karakter!

Mieke Schepens 05 september 2014
Wow! Wat een geweldig goed boek zeg! Je zit meteen in het verhaal!
Ik kon niet stoppen met lezen en had het boek in een mum uitgelezen. Als lezer wordt je meegenomen aan de hand van de karakters die je hun beleving laten zien in hun verhaallijn. De ene heeft een ander lettertype en een andere datum, om vergissing helemaal uit te sluiten.
Het verleden en het heden.

Je zult verbaasd staan over de hoeveelheid onderzoek die de auteur heeft gedaan. Het is daardoor een heel geloofwaardig verhaal. De gesprekken in het Iers en de beschrijving van de gebeurtenissen in Ierland zijn indrukwekkend, naar mijn mening.
Wat de hoofdpersoon Janine, mee heeft moeten maken. Verschrikkelijk! En dan je mond daar over kunnen houden, wat een karakter zeg! Het zijn voor mij échte personen geworden, al heel vlug tijdens het lezen. Ze zijn zo realistisch beschreven dat het gewoon niet anders kan, dan dat je je heel erg betrokken moet voelen met de personen om wie het handelt.

Het einde leverde een verrassing op. Helemaal anders dan dat ik verwacht had. Hierdoor werd het verhaal nóg spannender en de afkeer over wat er gebeurt wordt steeds groter.
Maar het is een goed einde...zo is het goed!

Meer recensies van Mieke Schepens