Geweldig verhaal

09 december 2016
Wat een geweldig boek, echt een aanrader. Het verhaal speelt zich af in een wijk in Madrid. Er wonen allemaal verschillende nationaliteiten en ze krijgen allemaal te maken met de crisis. Door de crisis krijgen de mensen onderling meer verbinding met elkaar. Het boek begint met een kleine inleiding. In het tweede deel begint het als de familie Salgado weer terug komt van een vakantie. Ieder pakt zijn leven dan weer op. Ondanks dat er verschillen zijn onder de bevolking en er iets voordoet in de wijk gaan ze er toch allemaal voor om te strijden, dit tot verbazing van sommigen. In het derde hoofdstuk lees je hoe het met verschillende personen in de toekomst gaat.
Dit verhaal gaat over echte mensen die zich niet neerleggen bij hun lot. Ze proberen er mee te leven ook als dit niet altijd even makkelijk gaat. Ik vind het een aangrijpend verhaal wat me blijft boeien vanaf het begin tot het eind. Dit zou overal kunnen plaats vinden. En dan is het zo mooi om te lezen dat de mensen er toch voor elkaar zijn in moeilijke tijden en elkaar willen helpen.

Meer recensies van