Boeiend

13 oktober 2014
Victus is een boeiende avonturenroman. Het verhaal wordt verteld door Marti Zuviria.
Het is het levensverhaal van Marti vanaf zijn jeugd tot aan de val van Barcelona.
Marti woont in Spanje waar zijn vader een middenklasse handelaar is. Omdat de situatie in Spanje niet goed is wordt hij naar een kostschool in Frankrijk gestuurd. Op de kostschool gedraagt Marti zich schandalig en wordt voor een keuze gesteld: of hij kan terug gaan naar zijn vader of hij gaat in de leer bij de markies Vauban in Bazoches.
Marti gaat uiteindelijk naar Vauban waar hij streng wordt opgevoed door de tweelingbroers Ducroix om een militair bouwmeester te worden. Hij vertelt over de harde leerschool die hij moet ondergaan en over de band die hij met de dochter van Vauban opbouwt. Op een dag sterft Vauban en dan houd ook de opleiding van Marti op.
Hij gaat dan via een omzwerving met vele avonturen weer terug naar Spanje. Daar komt hij terecht in de Spaanse successieoorlog waarbij Catalonië haar afhankelijkheid verliest.
Marti strijd zowel aan de kant van Catalonië als aan de kant van Castilië.

Het boek is gebaseerd over de Europese geschiedenis. De meeste personen die worden genoemd hebben bestaan.
Wanneer je van de historische geschiedenis houdt kan ik Victus aanbevelen om te lezen want het is een fantastisch boek.

Meer recensies van