Verbaasd dat is het zo leuk vond

Miranda Kosmeijer 18 oktober 2018
Ik hou van hoofdpersonen met een sterk karakter. Leermeester/leerling idee met zwaarden, bogen e.d.

Ik heb getwijfeld om aan dit boek te beginnen. Bang dat het niet echt bij mij past.

Maar America Singer is een hoofdpersoon met zo'n sterk karakter. Ze laat zich niet zomaar wat zeggen.
Kiera Cass heeft hun wereld ingedeeld in kasten. Kaste 8 is het 'voorschot' en kaste 1 is koninklijk. America is kaste 5, waardoor ze elk dubbeltje moeten omleggen. Toch heeft ze een fijn leven en een fijn gezin, ondanks dat ze het soms zwaar hebben. Ze is verliefd, maar moet dit geheim houden omdat hij een kaste lager is dan zij. Hij is een 6. Wanneer ze, niet geheel naar haar zin mee doet met de selectie, veranderd haar hele leven. Kan haar liefde voor hem blijven? Of voelt ze ook iets voor de prins? Wil ze wel blijven? Het koninklijk paleis lijkt niks voor haar, toch houdt iets haar tegen om naar huis te gaan. Vooral wanneer het nog moeilijker wordt, is het helemaal lastig een keuze te maken.

Meer recensies van Miranda Kosmeijer