Miranda Genreclub

Inge Ipenburg (1957) is een Nederlandse schrijfster, maar vooral bekend als actrice.
Ze genoot haar opleiding aan de Academie voor Kleinkunst en studeerde in 1979 af.
Meteen daarna begon haar carrière als actrice. Ze is te zien in het theater, maar verdiende haar bekendheid door haar rollen in diverse films en televisieseries zoals Goede Tijden Slechte Tijden (GTST), Westenwind, Celblok H. en Drie recht, één averecht. Ze is ook de stem van een grote hoeveelheid audioboeken.

Ipenburg raakte tijdens het juryvoorzitterschap voor De Gouden Strop (2011) geïnspireerd en begon met schrijven. In 2014 verscheen de debuutroman van Inge Ipenburg: Het gerecht, een boek dat zes keer werd herdrukt. Een jaar later verscheen Een schitterend ongeluk. Ook schreef ze Als anderen slapen, een audioserie voor Storytel.

Het idee voor Moordenaarsstorm is ontstaan in het kleine Siciliaanse dorp waar Inge zich regelmatig terugtrekt om te schrijven. Het is het eerste deel van een tweeluik, de Siciliaanse kronieken. De titel is gebaseerd op de sirocco of moordenaarsstorm, die regelmatig waait over Sicilië. Volgens de legende sterft er dan een meisje. Die legende lijkt ook nu weer te kloppen….
De Nederlandse schrijfster Max(ine) Steenstra is na de zelfmoord van haar vriend, zeven jaar geleden, naar een klein dorpje in Sicilië verhuisd waar ze in alle rust en anonimiteit haar leven leeft. Tot ze ongewild betrokken raakt bij de dood van de Nederlandse Nicole. Ze is vermoord op het strandje waar Max iedere ochtend haar yoga oefeningen doet. Max stelt zich de vraag of Nicole wel het juiste slachtoffer was; de gelijkenissen tussen hen zijn namelijk treffend!
Wil Heerema, een Nederlandse politie-inspecteur, is in het dorpje op vakantie en raakt verwikkeld in het onderzoek. Er lijkt namelijk een link naar Nederland te zijn. Of zit toch de maffia erachter?

In deel één worden de hoofdpersonages, Maxine Steenstra en Wil Heerema, uitgebreid omschreven, net als de andere personages in het boek. Je krijgt een duidelijk beeld van hoe ze zijn, hoe ze eruit zien, hoe ze leven,…Ook de sfeer van de storm en het eiland is heel goed weergegeven. Ik werd echt meegezogen in het verhaal, alsof ik naast Max wandelde.

Ik vond Moordenaarsstorm een spannend verhaal, met voldoende diepgang en actie. Met de nodige plottwisten, waardoor alles plots weer helemaal anders liep. En boek waar ik me maar al te graag voor neerzette om het verhaal verder te lezen.. En met een spetterende cliffhanger naar deel twee dat 26 juni 2019 verschijnt onder de titel De mannen vallen. Ik sta al te popelen om dit verhaal te lezen, zeker nadat ik zo van deel één heb genoten!

Van mij krijgt het boek 4 sterren!

Reacties op: Een moordende storm in al zijn facetten!

Moordenaarsstorm - Inge Ipenburg
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99