super spannend

Mireille Muls 03 november 2018
DE JONGEN IN DE SNEEUW van Samuel Bjork
Het boek begint met een proloog die zich afspeelt in 1999 waardoor je al direct benieuwd bent naar de belangrijkheid ervan in het verhaal dat begint in 2013.
Wanneer een vader en zijn 10jarig zoontje gaan vissen in een bergmeer in Noorwegen vissen ze het lichaam van een jong meisje, een 22jarige ballerina op. Dit is nog maar het begin van een reeks moorden . Holger Munch zijn recherche team wordt erbij gehaald en ook Mia wordt overtuigd om haar vakantie uit te stellen en mee te werken . Dit is nog maar het begin van een reeks moorden waarvan de slachtoffers niets met elkaar te maken hebben. Voor Mia is het weer een confrontatie met haar verleden, kan ze dit aan of gaat ze er onderdoor?
Het is weer een superspannend verhaal waar je haren af en toe van gaan rechtstaan. De schrijver beschrijft alles heel goed en vlot , het lijkt soms alsof je ter plekke bent, de spanning blijft van de eerste tot de laatste bladzijde. Voor zijn verhalen gebruikt hij een schrijfstijl die kenmerkend is voor hem en die ik heel waardeer. Benieuwd naar het volgend boek.
Ik geef het verhaal 5 sterren.

Meer recensies van Mireille Muls