The pink suit

Mireille Muls 01 juli 2015
the pink suit

De cover vind ik prachtig, het roze pakje springt direct in het oog en maakt je nieuwsgierig naar het verhaal.
Het heeft even geduurd voor ik het uitgelezen had, na 20 blz terug herbegonnen, ik moest echt in het verhaal komen om al die details over het maken van kleding en het er omheen te kunnen volgen .Kate de hoofdpersoon is een persoon die leeft voor en gepassioneerd is door stof en het naaien van kleding; het beheerst ha en haar hele doen en laten en beïnvloedt zelfs haar liefdesleven. In haar weinige vrije uurtjes maakt ze de kleding na voor haar zus. The Wife zoals de First Lady van Amerika genoemd wordt is haar grote voorbeeld op alle gebied, de rode draad in het verhaal is het roze mantelpakje van The First Lady, die regelmatig kleding laat maken door het mode atelier en de geheimzinnigheid daar omheen. De twee eigenaressen die de Lady's genoemd worden van het mode atelier Chez Ninon zijn gespecialiseerd in het namaken van de haut couture kleding van modehuis Coco Chanel en moeten daar jaarlijks een boete voor betalen.
Al bij al een heel leuk en boeiend verhaal met grappige anekdotes over het leven en de denkwijze van de mensen in de jaren 60

Meer recensies van Mireille Muls