Recensie de stad der blinden

Mirjam 28 juni 2019
Het onderwerp van het boek sprak me heel erg aan. Helaas viel het boek zelf me een beetje tegen. Ten eerste de schrijfstijl: Er zijn veel lange zinnen, ook zijn de citaten op een aparte manier aangegeven. Niet gewoon met aanhalingstekens maar met een komma en dan een hoofdletter. Hier een voorbeeld: ‘Ze hielpen hem rechts voor instappen en deden hem de veiligheidsgordel om, Ik zie niets, ik zie niets mompelde hij tussen het huilen door, Waar woont u, vroeg de ander.’ Op deze manier worden dialogen eigenlijk hele langen zinnen. En dan ten tweede het de opbouw van het verhaal. Op de helft stagneert het verhaal een beetje, er blijven steeds maar vergelijkbare dingen gebeuren. Je zou ook kunnen zeggen dat het verhaal in cirkeltjes ronddraait. Al met al heeft het verhaal me wel aan het nadenken gezet en geef ik wel drie sterren.

Meer recensies van Mirjam