Een geweldig verhaal over 'de andere kant' in de tweede wereldoorlog

28 november 2014
Er zijn veel boeken over de tweede wereldoorlog, maar nog niet veel over de andere kant, de NSB-families. En wat dat doet met de mensen en nazaten. De meeste mensen hebben er nooit zo bij stilgestaan dat ook kinderen (en zelfs soms kleinkinderen) enorm hebben geleden onder de keuzes van hun ouders/grootouders in de oorlog. Deze roman maakt duidelijk hoezeer iemand eronder geleden heeft.

De hoofdpersoon, Elsa Aaldering, heeft het NSB-verleden van haar vader lang geheimgehouden en op een dag gaat ze het vertellen aan haar familie.... Fascinerend en eye-opening.. Meer mensen dan we wisten hebben geleden onder die oorlog. De oorlog is nooit meer een kwestie van fout of goed.
In 1 ruk uitgelezen op de Ereader en zo onder de indruk dat ik ook de papieren versie heb aangeschaft, voor in de boekenkast. Bijzonder zijn ook de waargebeurde verhalen van lezers achterin. Ik verheug me nu al op het volgende werk van Den Braber.