veel personages

26 februari 2017
Rechercheur Fredrik Beier wordt naar een uithoek van Oslo geroepen om een massamoord te onderzoeken. De slachtoffers waren allemaal lid van de apocalyptische sekte Het licht van God. Daarom wijst alles op een religieuze wraakactie, maar Fredrik en zijn jonge partner Kafa Iqbal zijn sceptisch en al snel neemt het onderzoek een verrassende wending.

Ik had het moeilijk in het begin. Er waren veel beschrijvingen van allerlei zaken, ontzettend veel personages en karakterbeschrijvingen. Tevens ook in dit boek weer veel gebruik van afkortingen van allerlei diensten.
Ik vond het moeilijk mijn aandacht erbij te houden en had heel sterk de neiging om alles maar op te schrijven en ernaast te houden. Dit toch niet gedaan omdat lezen ontspanning moet zijn en geen werk.
Er zit veel actie in het boek maar het verhaal gaat maar door en door en is mij dus te lang (dik 500 pag.). Dan is er ook nog een open einde. Je moet dus wachten totdat het volgende deel verschijnt. Maar tegen die tijd ben ik de complete inhoud allang vergeten (wat nu al een beetje het geval is).
Hoewel er mooi geschreven stukken zijn en het onderwerp mij wel aanspreekt krijgt het boek van mij 3*.

Meer recensies van