Had meer verwacht

moonfran 12 juli 2019
Niet echt heel spannend en een saaie hoofdfiguur. Hier had meer in gezeten.
De racistische omgeving in Texas en de bonte verzameling aan inwoners had een heel boeiend en leuk verhaal op kunnen leveren. Maar ik denk dat de auteur zich meer richtte op het racistische aspect dan op het neerpennen van een gedegen plot en goed uitgewerkte karakters. Jammer.
Ik proefde tussen alle zinnen door dat de auteur overduidelijk een punt wil maken, en dat vond ik wat teleurstellend.
De eerste paar hoofdstukken beloofde een heel goed, spannend boek te worden.
Echter zakt het daarna echt behoorlijk in en gebeurt er vrijwel niets. Op het eind komt er dan weer enige spanning, maar toen was ik er eigenlijk al een beetje op uitgekeken.

De uitgebreide omschrijvingen van kleding, eten, omgeving etc. waren af en toe wat veel.
Wat betreft de schrijfstijl heb ik mijn twijfels. Was best lastig lezen. Waar dat nou exact door kwam weet ik niet, maar ik vond het niet soepeltjes geschreven.
Ik had niet het gevoel dat ik steeds door móest lezen. Wegleggen ging uitstekend. De zin om hem dan weer opnieuw op te pakken was daarna minimaal, waar andere boeken op de stapel wel lonkten.
Ik had eigenlijk 2,5 * willen geven, maar rond het af naar 3 vanwege de sfeer, de ingrediënten, en belofte. Het zou niet eerlijk zijn mijn eigen (neerslachtige) stemming in de waardering mee te nemen.

Meer recensies van moonfran