Monique-3284 16 april 2006
Ik vond het boek helaas tegenvallen. De karakters vond ik niet erg geloofwaardig, bijna karikaturaal, de plot niet overtuigend. Het is alsof Longworth schrijvers als Deaver, Hoag, McDermid en Connolly op een grote hoop heeft gegooid en daar uiteindelijk de personages en de plot uit heeft gefilterd. Met name de 'mannelijke' trekjes van Driver, die bijna potteus aandoet, worden zo zwaar aangezet dat het lachwekkend wordt. Het Sterke Vrouw versus Norse Man-effect is al zo vaak gebruikt, dat je wel iets heel bijzonders moet brengen om het opnieuw op originele wijze voor het voetlicht te brengen. En dat is Longworth helaas niet gelukt wat mij betreft. Tja, en wat moet je zeggen over de identificatie aan de hand van borstimplantaten? En van een superster die toch maar mens blijkt te zijn? Waar Driver voor valt als een baksteen? En ga zo maar door. Te veel van het goede en te weinig diepgravend. Vermakelijk, maar zeker niet meer dan dat.

Meer recensies van Monique-3284