'Identiteit is flexibel, maar wie je bent, bepaal je niet altijd zelf.'

24 mei 2017
Een vrouw op de vlucht neemt telkens een nieuwe identiteit aan. Ze is doodsbang dat de man die haar als negenjarig meisje ontvoerde, en jarenlang heeft vastgehouden, haar opnieuw vindt. Langzaam vallen de puzzelstukjes op hun plaats en ontvouwt het verhaal zich. Je leeft met de vrouw mee, haar eenzaamheid en verdriet. Tussendoor verschijnen krantenberichten over moordzaken die ogenschijnlijk met haar te maken hebben. Je kunt niet stoppen met lezen want je wilt weten wat hier gebeurd is en hoe het verhaal verdergaat.

‘Ken mij niet’ is inderdaad een thriller, het is heel spannend. Net als bij sommige films, heb je begrip voor de dader, omdat de slachtoffers het ‘verdienen’, je hoopt dat de dader ermee wegkomt. Maar het is ook een ontroerend verhaal over pijn en machteloosheid die verandert in haat, en gaat over de grootste nachtmerrie van ouders. ‘Ken mij niet’ is geschreven in de vloeiende en prachtige schrijfstijl van Nadine Barroso.

Meer recensies van