Dit was voor mij de premiere van mijn eerste fantasy-boek. De Klauw is het eerste deel van de trilogie Magycker, geschreven door Nederlands bekende fantasy auteur Adrian Stone.
Het verhaal begint met Marit en haar broertje Auric die autistisch is. Hij heeft zijn roekil Rolly altijd bij hem. Ze leven in Oftenooi op het eiland Semaris. Als op een dag de Magyckers met behulp van kostbare magie de afgesloten kloof en de rotsblokken vrijmaken om het stadje te bezoeken door middel van een magische en kostbare spreuk stuiten ze op een mirakel.
De spreuken zijn maar eenmalig en worden gelijk uit het geheugen gewist maar dan blijkt dat Auric dezelfde spreuk kan onthouden en loslaat op de mannen is het een ware heksenjacht op Auric en zijn zus. Ze slaan op de vlucht en worden geholpen door Eamon. Hij is de leider van de piratengroep 'De Klauw".
Tijdens de vlucht krijgen ze te maken met vliegende schepen en draken.

Hoewel het verhaal vlot leest, schrijfstijl is goed.
De opbouw naar het plot is goed alleen het had wat langzamer opgebouwd moeten worden.
Meer diepgang in de hoofdpersonen en meer gedetailleerder over de eilanden was wenselijk geweest.

Reacties op: De klauw

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Blz. voor 9,99

Bestel dit ebook voor  €9,99 bij

Of vind de goedkoopste ebookaanbieder

Bestel dit luisterboek voor  €12,99 bij

Streaming lezen of luisteren (met een abonnement)