Een zelfhulpboek dat zegt waar het op staat

More Delight 01 mei 2017
‘De edele kunst van not giving a f*ck’ van Mark Manson lijkt qua titel misschien wel erg op ‘The life-changing magic of not giving a f*ck’, ook qua inhoud verschillen ze niet heel veel. De boodschap in beide boeken is dan ook: waarom geef je een f*ck om dingen die je niet kunt veranderen.

Mark Manson heeft wel een andere schrijfstijl dan Sarah Knight, dat maakt ze beiden verschillend. Mark Manson wil je liever laten zien dat je je druk moet maken om de dingen die jij belangrijk vindt en dat je je op dat vlak niet door anderen moet laten beinvloeden. Als je de verantwoording neemt voor jouw leven, en niet meer de schuld geeft aan anderen, kun je een fijner leven leiden.

Wat dat betreft is ‘De edele kunst van not giving a f*ck’ is heerlijk grof zelfhulpboek, dat zeker ook realistisch is. Mark Manson is niet bang om een blad voor de mond te nemen en zal je duidelijk zeggen waar het op staat. Daarnaast geeft hij je ook nuttige handvaten om je leven op jouw manier te leven. En geloof me, je zult regelmatig ‘Oh ja!’ denken, want als je zijn verhaal leest, klinkt het allemaal heel logisch.

Ik weet zeker dat je ‘De edele kunst van not giving a f*ck’ van Mark Manson na het lezen nog regelmatig op zult pakken. Een zelfhulpboek dat zegt waar het op staat.

Meer recensies van More Delight