Stuk minder boeiend

More Delight 03 april 2018
Ik vond ‘De sekte‘ van Mariette Lindstein intrigerend en beklemmend en aan het einde was ik zeker benieuwd naar deel twee.

‘De sekte herrijst’ gaat verder, Sofia probeert een nieuw leven op te bouwen na haar leven in de sekte en dat gaat niet makkelijk. Wat me in dit boek vooral irriteerde was het gedrag van Sofia. Ze is irrationeel, denkt niet na over haar stappen en soms gebeuren er dingen die ik wel heel bizar makkelijk vond gaan. Die kwamen daardoor totaal niet realistisch over. Daarnaast vond ik Sofia niet alleen irrationeel, maar ook naief. Dat had ik niet verwacht na haar ervaringen in de sekte en ook dat voelde onrealistisch aan.

Het verhaal vond ik ook niet zo heel boeiend, er zat op momenten weinig vaart in maar ondertussen verstreek er in één hoofdstuk ineens een jaar, wat dan weer veel te snel aanvoelde. Al met al waren er teveel dingen die me in ‘De sekte herrijst’ behoorlijk teleurstelde.

Mijn theorie over trilogieen lijkt toch steeds weer waar te zijn: het eerste deel is goed, het tweede deel echt een stuk minder en het derde deel briljant. Dat moet ik in deze serie nog afwachten, maar ik ben zeker wel benieuwd genoeg om het derde deel ook te gaan lezen.

‘De sekte herrijst’ is, in tegenstelling tot deel één, wat mij betreft echt een stuk minder boeiend. Het verhaal was ongeloofwaardig, de hoofdpersoon irrationeel en naief. Zo jammer!

Meer recensies van More Delight