Haar personages zijn levensecht

Muriel van Loo 11 oktober 2003
Ik had nog nooit van mijn leven gehoord van Karin Slaughter. Ik wist totaal niet wat ik van haar of van haar boeken moest denken. Het was een hele verrassing om Zoenoffer te lezen. Het was een spannend verhaal, die van het begin mij in de greep hield. Haar personages zijn levensecht. Sommige passages lijken gewoon rechtstreeks uit het echte leven te komen.

In Zoenoffer laat de dertienjarige Jenny zich moedwillig neerschieten door politiecommissaris Jeffrey Tolliver. Bij de lijkschouwing ontdekt kinderarts Sara Linton dat Jenny misbruikt is geweest. Als de ontknoping nabij is, slaat het noodlot opnieuw toe.

Zoenoffer is het tweede boek in het Sara Linton-trilogie. Ik heb wel spijt dat ik niet eerst haar eerste boek, Nachtschade, heb gelezen en daarna Zoenoffer. In elk geval het lezen van Zoenoffer heeft mij zin gekregen om de andere boeken van Karin Slaughter te lezen. Ze is een fantastische schrijfster. Voor mij is ze gerust één van de beste misdaadschrijfster. Zoenoffer is echt een aanrader om te lezen.

Meer recensies van Muriel van Loo