Hooggeplaatste pedoseksuelen, faction en fiction.

09 december 2014
Er worden veel personages geïntroduceerd in het verhaal.
De verhaallijn van Paul en Nadine sprak mij het meeste aan. De meeste personages zijn goed uitgewerkt.
Ross laat aardig wat bekende Nederlanders de revue passeren. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn persoonlijke mening over deze personen in het boek verwerkt zijn, en waarom ook niet. Is het faction of fiction?....dat weet alleen hij :)

Het verhaal is niet saai, er is veel actie. Spanning in klassieke zin is het niet te noemen. Aan de manier waarop de plot opgebouwd is en hoe de subplots samenkomen kan je merken dat Ross een ervaren auteur is. Wat volgt is een spannende ontknoping.

Er zijn flink wat momenten in het verhaal geweest dat ik mij er doorheen moest worstelen, omdat ik mijn aandacht en interesse voor het verhaal verloor. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waar dat door veroorzaakt werd. Bij het begin van aardig wat hoofdstukken moest ik eerst afwachten van wie het verhaal nu uit geschreven werd. Ross gebruikt wat lange zinnen en soms wat bijzondere woorden om tot een beschrijving te komen. De vaart werd daardoor te vaak uit het verhaal gehaald.

Wat het boek uniek maakt is de samensmelting van faction en fiction. Daar ligt echt een grote kracht van Ross.
Het verhaal over hooggeplaatste pedoseksuelen is een gedurfd onderwerp en heeft Ross erg sterk verwerkt in dit boek.

Net aan drie sterren voor dit boek, maar dan ook echt nét aan.....

Meer recensies van