Goed plot en aansprekende verhaallijnen

15 augustus 2014
Nog niet eerder had ik iets van de auteur gelezen. De schrijfstijl van Maron spreekt me prima aan. Ik hou wel van een kort en bondige en een vlotte en actievolle schrijfstijl.

We lezen verschillende verhaallijnen met daarin verschillende personen. Kyra en Maud zijn de twee meest opvallende karakters van het verhaal. Beide personages worden goed uitgediept en leren we goed kennen tijdens het verhaal. Ik vond het leuk om ook vanuit de gedachten van de moordenaar mee te lezen. Dat geeft altijd een extra dimensie aan een verhaal. Het cursieve gedeelte is het meest mysterieuze. De kracht van dit boek ligt ‘m voor mij in de opbouw en verwerking van de plot. Als lezer worden we getrakteerd op verschillende verhalen die beetje bij beetje tot elkaar komen. Dat maakte dat ik het boek maar verder en verder wilde lezen. Omdat dit het eerste deel is van een vierluik blijven er nog vragen onbeantwoord.

Al vrij snel had ik een vermoeden wie de moordenaar kon zijn en dat bleek ik bij het rechte eind te hebben. Voor een echte thrillerfan is het moeilijk om nog echt verrast te worden ;)
Galgenveld is niet een thriller die zich enorm onderscheidt van andere (NL) thrillers. Maar onderscheiden wordt steeds moeilijker met zoveel boeken die al verschenen zijn.
Het boek heeft me over het algemeen goed geboeid.

Prima debuut!

Meer recensies van