Moeilijke verhaallijn, mooie zinnen.

Nadine 24 juli 2017
Marvellous Ways is een oude, spirituele vrouw die al jaren alleen langs een rivier woont. Met de mensen uit het dorp heeft ze geen contact, ze vinden haar vreemd. Dan spoelt de getraumatiseerde militair Freddy Drake bij haar aan. Het is een paar jaar na de tweede wereldoorlog in Cornwall (Engeland). Marvellous en Drake ontwikkelen een bijzondere band, ze beginnen elkaar te leren kennen, vertrouwen en vertellen elkaar verhalen.
Het verhaal gaat over nog meer unieke personages, maar Marvellous en Drake zijn de hoofdlijn.

Dit is het tweede boek van actrice Sarah Winman (1964). Het is een heel beeldend verhaal door de bijzondere schrijfstijl. Haar zinnen zijn poëtisch geschreven, met een vleugje fantasie. Het was lastig in te komen, waar ligt de grens tussen realisme en fantasie.
Er wordt gewisseld tussen verschillende personages, dat maakte het ook lastig. Zit je net in een persoon, gaat het weer over de geschiedenis van een ander. Op het einde zie je meer het grote geheel en wordt het verhaal begrijpbaar. Toch wist het mij niet te raken.

Meer recensies van Nadine