Kun JIJ de roep van de jachtmaan weerstaan?

Natasja (Tazzy) J. 24 augustus 2014
Maire vertrekt uit Australie, nadat ze er ruim tien jaar heeft gewoond.
Ze gaat weer terug naar haar roots en bovenal naar haar broer Pascal. Ze kan bij hem en zijn huisgenoten intrekken. Ze merkt al snel dat ze wel op een andere manier met elkaar omgaan. Het geeft haar het idee van een commune. Maire kan met iedereen goed overweg…..Haar broer is een kunstenaar en nog geen steek verandert. Eris is een meisje van de zelfde leeftijd als Maire en ze kunnen het meteen goed vinden. Radu is een ander verhaal…Hij bouwt een muur om zich heen. Ze snapt er echt helemaal niets van. Ze weet niet wat ze ermee aan moet.Al snel komt ze erachter dat Cat een heks in. Ze helpt haar ook graag met brouwseltjes. Toch voelt ze zich het 5de wiel aan de wagen , 1 keer per maand….Dan trekken ze met zijn viertjes er op uit. Zij is niet uitgenodigd, het is een geheim wat ze niet willen delen. Maar als Maire erachter komt wat dat uitje kan beteken verandert alles. Ze komt erachter dat Radu op zoek is naar een oud manuscript. Daar staat een spreuk in, die hun vloek kan stoppen.
Want als de vloek niet gestopt wordt gaan haar vier huisgenoten er aan onder door!
Leest vlot. Spanning is er genoeg. Kortom een heerlijk boek! Je wilt echt weten wat er nu aan de hand is..En vooral hoe ze dat gaan oplossen…Het plot vond ik ook byzonder, met nadruk op de epiloog. Het beloofd meer. Dat is zeker! 4 sterren****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.