Had meer verwacht...

Natasja (Tazzy) J. 02 december 2018
In dit boek volg je een paar verhaallijnen. De eerste is die van rechercheur Bianca van Dijk. Zij wordt op een zaak gezet, die haar leven zal veranderen: De verdwijning van de dochter, van een rijke zakenman. De ontvoerder vraagt een gigantisch bedrag voor haar vrijlating. Ondertussen duiken er ook steeds lijken op. Deze mensen zijn op een gruwelijke manier om het leven gebracht. Ze weet niet of ze deze zaken wel kan oplossen. Haar gezin smeekt om meer aandacht.

De tweede verhaallijn is die van een jongen, die streng gelovig opgroeide en in Gods wil móest geloven. Eenmaal ontsnapt uit zijn ouderlijk huis, valt hij van zijn geloof en trouwt. Maar dan is hij ineens ongeneeslijk ziek. Hij doet er alles, maar dan ook alles aan om te overleven.

Het boek is best spannend, maar de vele stukken tekst over god , het praten tegen God, werden me echt te veel. Het geeft een goed beeld, over hoe extreem geloof gevaarlijk kan worden. Het is een eng idee. Mijn haren gingen er van overeind staan. Maar omdat je vrijwel meteen weet wie de dader is, verdwijnt de spanning van de zoektocht echt. En dat is echt heel erg jammer.

Er staan best bloederige en gruwelijke dingen in, hier moet je van houden. Maar ik hou van horror, alleen is dit niet de horror die ik zoek in een boek.

Het leest voor de rest fijn, heeft weer horror elementen die je verwacht na Igor zijn eerste boek, maar haalt het in mijn ogen niet, bij het eerste boek Dat is jammer, ik had er meer van verwacht. Uiteindelijk hou ik ook absoluut niet van boeken, waarin het geloof een grote rol speelt. Het was echt mijn ding niet, deze keer. 3***

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.