Eng echt

Zijn eerste boek vond ik geweldig. Dit is de derde ondertussen en ik was reuze benieuwd. Met dit boek heeft hij me weer te pakken.

Hij neemt je mee naar het leven van Hannah Soehari. Zij gaat een documentaire maken over megakerken, televisiedominees en hun invloed op Trump. Of de invloed van Trump op hen…… De gelovigen in deze gemeenschappen, zijn allemaal pro Trump, pro life en anti gay.

Hannah komt haar oude highschool liefde weer tegen:Rick. Hij helpt haar met haar documentaire. Ze denkt hierdoor vaak terug aan haar tijd als uitwisselingsstudent. Ze is geboren en getogen in Nederland. Rick heeft ptts. De mensen in het Amerikaanse stadje, ljkken wel boos op haar te zijn, maar waarom? In amerika loopt ze tegen muren aan, maar ook merkt ze dat de haat tegenover mensen met een kleurtje steeds groter is geworden. Eenmaal thuis in Nederland, duikt Rick even later weer op…. Door hem komt ze een groot gevaar op het spoor. Niet alleen moslimextremisten, maar ook de extreem rechtste groeperingen leven op en krijgen steeds meer voeten aan de grond. Ze komt erachter dat er groot gevaar dreigt in Europa en doet er alles aan om het te stoppen. Maar ze zitten ook achter haar aan. Trump slaafjes, willen haar de momd snoeren.

Ik kreeg er wel de kriebels van. Die megakerken zijn een eng begrip. Er heerst steeds meer haat… ze denken door geld te geven, dat ze God achter ze staat. Deze dominees houden mensen voor de gek en hersenspoelen gelovigen. Trump is hun wereldredder. Extreem rechts is ook gevaarlijk. Denk maar eens aan Breivik. Een ander aspect in dit boek is de Koerdische kwestie. Ook een punt om over na te denken. Aan wi zijn kant sta jij? En hoemzit de vork in de steel? Veel hooggeplaatste mensen, zijn gigantisch gemeen en fout bezig. Een mensenleven is niets waard voor ze. Het is een grote poel van corruptie.

Het boek is spannned en leest vlot. Je raakt deze angst niet zo snel meer kwijt. Overal zijn er gestoorde mensen. Ik geef dit boek 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.