Schrijfstijl beviel me niet

Natasja (Tazzy) J. 09 augustus 2018
GoedZo is een simpele jongen, die met liefde elke dag alle klusjes voor zijn meester doet. Maar op een dag zegt zijn meester dat zijn einde is gekomen. GoedZo erft zijn bibliotheek en moet nog een keer een klusje opknappen voor zijn meester. Hij moet de koning een belangrijke boodschap brengen. Onderweg komt hij in veel gevaarlijke situaties terecht. Naarmate zijn tocht voortgaat, voelt hij veel druk op zijn schouders. De slechte toekomst van het rijk, kan hij het voorkomen ?

Dit boek gaat over goed en kwaad. En leugens. Kunnen Goedzo en zijn vrienden dit verschrikkelijke lot keren?

Er zit veel magie in het boek ,door Mira bijvoorbeeld. Grote valken,prachtige wezens waar je mee kunt vliegen .

Verwarrend vond ik het gebruik van de naam Goedzo in combinatie met dienjongen en jongeman. Het is dezelfde persoon. Maar het creëerde zo meer afstand met zijn personage op deze manier. Jammer.

De draak vind ik enorm leuk… eigenwijs en goedgebekt. De stukjes van deze waterdraak vond ik erg leuk. Mijn favoriete personage is dan ook de draak. Deze laat zich goed kennen en ik kreeg er een band mee. Herkende veel in zijn karakter. De karakterisering is vrij vlak, er gebeuren best veel dingen, maar ik wil de personages echt leren kennen.

Het duurt wel een tijdje voordat je de cover kunt plaatsen… Maar dat is een scène uit het boek.

Ik kreeg geen band met hoofdpersonage GoedZo, doordat ik niet echt in het verhaal kon komen…………..

Mooie lange zinnen die ik soms een paar keer moest lezen, om te begrijpen wat ik nu las. Het is beeldend geschreven. Maar ik kwam niet in het verhaal, door de schrijfstijl. Ik kon daar niet aan wennen. Jammer als dat, je uit een verhaal blijft houden.

De Schrijfstijl is in mijn ogen best deftig en dat is mijn ding niet. Dat is altijd jammer. Ik kon mijn draai er niet in vinden. Maar iedereen ervaart een boek anders.

Typische Vlaamse uitspraken. Bv jullie zijn zo’n schatjes… Dat vind ik wel leuk en Vlaams heeft altijd zijn charme!

Cijfer 5 , dat is net geen 3*** Dus. 2.5***

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.