Nagelbijten geblazen

Natasja (Tazzy) J. 27 februari 2019
Blogtour Maar Li - Half face

In deze psychologische young adult thriller , krijg je een kijkje in de nachtmerrie van Juliette. Ze overleeft een vreselijke bankoverval, waar veel doden bij vallen. Ze gaat getuigen tegen devdader: half face. Hierdoor hoopt ze dat hoofdstuk uit haar leven af te kunnen sluiten.

Maar half face heeft andere plannen. Hij ontsnapt en neemt Juliette mee. Ze komen terecht in het ruige landschap van Mongolië. Half face wil daar de kwade geest laten uitdrijven, die volgens hem bezit van hem heeft genomen. Dit zorgt voor een avontuurlijke, gevaarlijke en pijnlijke reis. Half face isverg agressief en Juliette vresst voor haar leven. Hij ziet haar als zijn redding en zij is het daar helemaal niet mee eens.

De psychologie in dit boek is erg sterk neergezet. Je gedachten schieten heen en weer.

Is Half face een monster? Is hij een gebroken man? Voel je medelijden voor hem..of alleen maar angst en háát? Hoe is hij zo geworden?

Zijn naam heeft ook een bedoeling. Ik heb nog nooit een boek gelezen over iemand met zo’n apart uiterlijk. Kun je daar doorheen kijken?

De manier waarop hij praat, vond ik soms wel irritant. Juliette ook, ik geef haar groot gelijk.

Het is ook een verhaal van een jonge vrouw, die uit har veilige wereldje wordt gerukt en steeds sterker wordt in geest, terwijl haar lichaam steeds zwakker begint te worden. Een verhaal over angst, vrijheid en vriendschap. Ik vond het zeer vlot lezen.

Het krijgt van mij 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.