Nathalie B1 Hebban Recensent

"De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje" of "De analfabete die kon rekenen" zoals dit boek in het Zweeds wordt genoemd, is weer een ongelooflijk bizar en onvoorspelbaar verhaal. Net zoals "De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween" neemt dit boek je mee in diverse gebeurtenissen uit de geschiedenis die op een razendsnelle en humoristische manier aan elkaar worden geregen. Na een paar bladzijden word ik weer onmiddellijk meegezogen in het boek en bovendien lees ik het in een recordtijd uit. Wat een tempo en hoe vlot geschreven weeral! Probeer maar eens een Zuid-Afrikaans analfabeet meisje, een speciale Zweedse tweeling, een Chinese president, een Zweedse premier en de Zweedse koning met elkaar in verband te brengen! Je kan nog al dan niet meegaan in die absurditeit, maar ik val opnieuw weer als een blok voor de genialiteit en de kunst ervan. Weer een toptip van de FB page 'Literatuur uit het Hoge Noorden'.

Reacties op: Geniale absurditeit

Bestel het boek bij Libris vanaf 7,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99