Heerlijke hilarische chicklit

Nathalie Koenekoop 27 juni 2019 Auteur
Lucy en Joshua haten elkaar. Maar ze werken op dezelfde uitgeverij en zitten tijdens kantoortijden tegenover elkaar. Lucy probeert zijn spelletjes en geheimcode te doorgronden, om hem terug te kunnen jennen en van hem te winnen. En er is een nieuwe vacature die promotie betekent. Lucy en Joshua maken beiden kans op deze nieuwe job. De strijd barst nu echt los.

Allereerst vind ik dit een heerlijke vrolijke zomerse cover die goed bij het verhaal past. Dit is een heerlijk chicklit verhaal, en Lucy is een aardbeienmeisje, vandaar die aardbeien.

Tijdens de eerste hoofdstukken vond ik Lucy wel heel nerd-achtig, verwend en niet leuk, maar dat trok gelukkig al heel snel bij. Ze is juist een heel leuk personage en heeft door de auteur een goede achtergrond meegekregen. Ze wil graag door iedereen aardig worden gevonden, maar door haar functie is dat niet altijd even gemakkelijk. Dan heeft ze ook nog Joshua tegenover haar zitten, die haar steeds zit te jennen.
Joshua wordt als een lomperik neergezet, en dat is hij ook, maar door zijn achtergrond die verder in het verhaal steeds duidelijker wordt ga je hem als lezer begrijpen, begin je hem zelfs steeds leuker te vinden.
De haat en liefde verhouding tussen Lucy en Joshua is een leuk thema en brengt een goede spanning in het verhaal. Er zit hier een goed uitgewerkte oorzaak achter en dit maken de beweegredenen van beide personages geloofwaardig. Er zit ook leuke humor in en dat maakt dit verhaal een heerlijke hilarische chicklit.

Ondanks dat het een beetje kinderachtige spelletjes zijn die op het kantoor worden gespeeld, en heel erg overdreven, vind ik de dingetjes op de werkvloer herkenbaar en daardoor ga ik meeleven. Het kantoorwereldje wordt hierdoor lekker beeldend neergezet. De schrijfstijl leest lekker chicklit-vlot en de dialogen zijn grappig. Het verhaal wordt netjes afgesloten, maar toch had ik graag nog een epiloog willen lezen, want ik bleef met een heel klein vraagje zitten.
Maar mijn conclusie: Ik niet op jou van Sally Thorn is een heerlijke vlotte en hilarische chicklit roman.

Meer recensies van Nathalie Koenekoop