Om heerlijk bij weg te zwijmelen

Rebecca Yarros is inmiddels 1 van mijn favoriete schrijfsters geworden. Was ik eerst al flink ondersteboven van, en fan van Flight & Glory, kan ik deze serie er rustig aan toevoegen. Het is weer vlot geschreven en ook de POV's tussen Penna en Cruz is leuk om te lezen. Wat herkenbaar is, is dat de persoon die het dichtst bij je staat, waar je het meest op vertrouwt, je het meeste pijn kan doen. Wat in deel 1, Wilder, gebeurde, lees je in dit deel terug en wat dit met Penna doet. Dit zijn zeker situaties die in het dagelijks leven ook kan gebeuren. Hoe sterk en krachtig Penna ook lijkt, ze heeft ook gevoel en een klein hartje.

Wat ik grappig vond, voor de lezers van de F&G serie, Josh en Ember hebben een onwijs kleine rol in dit deel. Dat vond ik echt geweldig om te lezen.

Alle boeken heb ik inmiddels al meerdere malen gelezen en ik vind ze dan ook allemaal een absolute aanrader. Zeker voor de zomermaanden waar je dan heerlijk weg kunt zwijmelen, of je nu een twintiger bent, of zoals ik een vijftiger, het is herkenbaar en leest heerlijk weg. Ik kijk dan ook naar het nieuwste boek van Rebecca die medio september (2019) zal gaan verschijnen.

Meer recensies van Nathalie Luteijn