trage start maar verrassend verloop

Nathalie Vercammen 02 januari 2017
Donna Freitas schrijft voornamelijk voor jongeren en studenten. Dit boek is het eerste dat van haar vertaald werd. Het verhaal gaat over een meisje Skye die leeft in de app-wereld, haar geest verblijft dus in de virtuele wereld terwijl haar lichaam ergens wordt bewaard. Wanneer je de leeftijd van 18 jaar bereikt kan je terug naar je lichaam en naar de mensen die niet in de app wereld leven. Skye kijkt er enorm naar uit om haar moeder en zus te zien want ze mist die enorm. Op een gegeven moment vervalt echter de mogelijkheid om terug te keren naar de echte wereld en daar is Skye helemaal niet mee gediend.
Het was heel moeilijk om dit alles te bevatten en in het verhaal te komen. Er wordt in het begin ook niet zoveel uitleg gegeven, je wordt gewoon ergens in een bij wijlen saai gossipgirl-verhaal gedropt. Maar toch intrigeert het en blijf je verder lezen. Naarmate het verhaal dan vordert krijg je ook meer inzicht in de wereld die Donna Freitas trachtte te schapen. En wordt het toch heel spannend. Het wordt zelfs een heuse thriller met onverwachte plotwendingen waardoor het toch nog een boeiend verhaal wordt, eentje waar je heel lang over blijft nadenken. Nu rest ons alleen nog het wachten op de vertaling van het tweede deel!

Meer recensies van Nathalie Vercammen