Neanas-2062 02 oktober 2003
Nadat ik dit boek heb gelezen is er denk ik niks meer wat hier aan kan tippen. Dit boek kan ik blijven lezen en steeds weer andere dingen ontdekken. Toen ik het voor de eerste keer las was ik 16, en ik wilde er eigenlijk niet aan beginnen omdat het me saai leek, maar mijn moeder heeft er op aangedrongen dat ik het deed en daar ben ik haar nu heel dankbaar voor. Dit boek is zo perfect dat het me elke keer weer schokt. Ik vind het zo indrukwekkend dat iedereen uiteindelijk iemand anders blijkt te zijn dan je al die tijd hebt gedacht. De ontwikkelingen en veranderingen van de personages zijn zo groot, maar het gaat zo onopvallend, en toch is het duidelijk dat het gebeurd. Zoals het NRC al schreef: Als Pallas Athene uit het hoofd van Zeus, volmaakt en helemaal af.