Originele thriller

Boekleven 25 juni 2019
Dit boek is het schrijversdebuut van Deakin en het is zeker geen verkeerd debuut! Dat op de achterflap al twijfel wordt gezaaid wie gevreesd moet worden, de ontvoerder of juist de ontvoerden, dat vind ik al een twist waardoor mijn nieuwsgierigheid extra is gewekt.

Psycholoog Bloom werkt samen met Jameson, een oud geheim agent. Samen werken ze als privé detective. Jameson wordt door een bekende om hulp gevraagd nadat een vrouw is verdwenen en er een verjaardagskaart in huis wordt gevonden waarin de vrouw wordt uitgenodigd om een spel te spelen. Dit is de start van een spannende zoektocht.

Wat mij dan toch een beetje stoort is dat de cover niet overeen komt met het verhaal. Op de cover staat namelijk een wit pakketje afgebeeld met een rode strik en er lijkt bloed uit het pakje te stromen. Ik vind het er heel mooi uitzien maar in het verhaal wordt er een verjaardagskaart gebruikt zonder bloed. Zo’n kaart of de envelop ervan had ook prima op een mooie manier op de cover gezet kunnen worden dus ik snap deze keuze niet. Ik vind dit soort details wel belangrijk. Jammer!

Voordat Bloom en Jameson in beeld komen, maak je in het verhaal al kennis met Seraphine. In het begin is het niet helemaal duidelijk waarom deze verhaallijn aan wordt gehaald maar door de vlotte schrijfstijl van Deakin accepteer je dit deel en wordt je nieuwsgierigheid geprikkeld. Het is een begin waarmee de aandacht wordt getrokken, je zit meteen ergens in. Deakin zorgt er wel voor dat de verhaallijn wel duidelijker wordt naarmate je verder leest.

Mind games vond ik qua verhaal een waardige thriller. Aan spanning geen gebrek! Jameson en Bloom vond ik prettige hoofdpersonages al had voornamelijk Jameson nog iets verder uitgediept mogen worden. Ik had nog wel iets meer over zijn karakter en achtergrond willen weten. Aan de andere kant moest de vaart in het verhaal blijven dus het zou goed kunnen dat Deakin daarom iets minder achtergrond heeft meegegeven.
Deakin heeft voor een groots verhaal gekozen en dat nog wel voor haar eerste boek, dat toont lef. Ook voor een verrassende wending in het verhaal is zij niet bang. Deze eigenschappen zouden nog voor veel goede boeken kunnen zorgen! Er zijn details die Deakin wel nóg beter in zou kunnen zetten. Zo is de verjaardagskaart verder weinig waard in het verhaal, terwijl er meer spanning aan het verhaal toegevoegd had kunnen worden door hier meer mee te doen.

Ik vind het verhaal best goed in elkaar zitten maar voornamelijk aan het eind lijkt er moeite te zijn geweest met afronden. Ik weet niet of Deakin van plan is om nog een vervolg te schrijven, zo niet dan mis ik nog wat antwoorden. Mocht ze dit wel van plan zijn en niet alleen qua personage(s) doorgaan maar ook in de verhaallijn (wat nodig zou zijn voor sommige antwoorden), dan heeft ze zichzelf een goede uitdaging gegeven en ben ik heel benieuwd hoe dit verder zou gaan. Hoe dan ook is de nieuwsgierigheid die ze opwekt goed, want ik zou een volgend boek zeker lezen!

Meer recensies van Boekleven