De korte omschrijving doet heel wat beloven, maar dan het verhaal zelf lezen. Het verhaal draait om twee echtparen. Het eerste paar: de man is een scharrelaar en kijkt graag om zich heen, de vrouw is alleen bezig met haar kind en haar poging om slanker te worden.
Het tweede paar: de man is een echte verkoper die de koper de hoek in praat en de vrouw heeft geen zin in te werken, maar heeft wel zin in …. Mannen. Een ieder kan dus wel raden wat er gebeurt. Dan verdwijnt Sylvia en Fred verklaart dat hij met haar omging als broer en zus.

Alles in dit verhaal is zo bijna bekrompen Hollands, bowlen, bij Tellsell spullen kopen, tv kijken, zodat ik meer de neiging kreeg om me te ergeren dan om te genieten van het boek. Een ander groot gemis in dit boek was de spanning. Dit verhaal laat geen indruk op me achter.

Meer recensies van Nicky de Cock-2362