Nicolas-3016 30 november 2007
Ik vond het een spannend boek, ik heb er niet lang over gedaan om het te lezen, ondanks dat het 288 bladzijden telt.
Dit is nog maar het tweede boek dat ik lees van Pieter Aspe, dus een echte vergelijking kan ik niet maken. In het begin vond ik het niet zo spannend, maar als je éénmaal in het verhaal wordt opgenomen, wordt je meegesleurd.
Door middel van enkele witregels, springt Aspe plots een eindje vooruit in het verhaal, wat redelijk veel gebeurt. (in tegenstelling tot andere auteurs). Deels vind ik dit goed, zo gaat het verhaal goed vooruit en kan de lezer zelf invullen wat er tussen die witregels is gebeurd.Anderzijds is het soms vervelend, want als het verhaal gewoon verdergaat, weet je niet precies wat ertussen gebeurd is.
De personages zijn heel uitgebreid beschreven.
Het is eerder een open einde, wat ik liever anders had gezien. Het gaat ook heel snel, alles is gebeurd en opgelost in een paar pagina’s.
Ik vond het een toffe ervaring en zal in de toekomst zeker nog boeken van Pieter Aspe lezen.