Goed verhaal

NicoleTerDoest 31 augustus 2018
Uit de 2e druk Van Dale:

kismet [voorbeschikking] {kismeth 1824} < turks kismet < arabisch qisma [verdeling, toedeling, lot (voorbeschikt door God)], bij het ww. qasama [hij (God) verdeelde, deelde toe, beschikte voor].

Lot of noodlot? Ik was na alle lovende recensies erg nieuwsgierig naar deze roman en de hoge verwachtingen zijn waargemaakt.

Waar het boek in het begin erg zoetsappig is, sla je het met een licht gevoel van ongemak spreekwoordelijk dicht. Dit boek raakte me. Emoties wisselden elkaar snel af : dit boek stemt hoopvol en achterdochtig tegelijk :)
Het leest heerlijk weg, de wisseling in verteller is erg boeiend en het verhaal is erg kleurrijk in al zijn facetten. Aanrader en een mooi debuut Stefan!