Voorspelbaar happy end

Niek Mulders 20 oktober 2018
Avery Daniëls weet als een van de weinigen een vliegramp te overleven. Maar ze is zwaargewond, en door een persoonsverwisseling houdt iedereen haar aan voor Carol Rutledge. Het lukt haar niet om haar omgeving duidelijk te maken dat ze niet Carol is.
Met plastische chirurgie wordt haar een gezicht aangemeten dat ze niet wil, en ook niet het hare is. Ze hersteld in het ziekenhuis en zegt daarna ook niet wie ze eigenlijk is, omdat ze gehoord heeft dat een aanslag op het leven van haar “echtgenoot” wordt beraamd. Gaande weg in het verhaal merkt haar omgeving dat er allerlei zaken niet kloppen.
Al vanaf het begin is ze verliefd op haar echtgenoot, terwijl de oorspronkelijke Carol op voet van oorlog met hem stond. Hij weet hier aanvankelijk niet goed mee om te gaan.
Dit boek heeft toch min of meer een voorspelbaar happy end.

Conclusie

Soms kom je een boek tegen voor een onwaarschijnlijke prijs. Het blijkt ook hier dat het om een herdruk gaat van een 25 jaar oude titel. Er gebeuren dingen in dit boek die in 1993 best mogelijk waren, maar nu met de huidige (medische) technieken gelukkig vrijwel onmogelijk zijn. Dat maakt het lezen van dit gedateerde boek toch best wel leuk. De afloop is (te) voorspelbaar. Al snel weet je hoe het verhaal gaat aflopen en dat is jammer. Daarom waardeer ik dit boek met maar 3 sterren.

Meer recensies van Niek Mulders