Mariposas

17 januari 2016
Wat een bijzonder verhaal. Het leest als een trein. De tragiek, de moed, de liefde voor hun vaderland en de familie zijn sterke drijfveren voor drie vrouwen. Schuilnaam mariposa. Zij en hun echtgenoten geraken in het verzet in de nadagen van dictator Trujillo. Een monsterlijke president die verantwoordelijk is voor de ontworteling van zijn land, de verdwijningen van zijn burgers en zijn martelpraktijken gericht tegen critici. Het verhaal is intens en realistisch geschreven. Vol compassie. Het boek is verfilmd, er is veel documentaire materiaal op internet. De enig overlevende mariposa heeft een museum ter ere van haar zussen. Behoort tot mijn beste gelezen boeken lijst. :-)

Meer recensies van