Het verhaal begint bij Margaret en  Chip. Dolverliefd op elkaar en in de bloei van hun leven. Chip volgt een opleiding tot piloot en Margaret is net afgestudeerd en heeft een geweldige baan. Op een dag wil Chip haar verrassen en mee nemen in een vliegtuig. Maggie heeft enorme vliegangst, maar stapt uiteindelijk wel bij hem in. Om hoog in de lucht te worden verrast met een huwelijksaanzoek. Met de ring om haar vinger, beland het vliegtuig in noodweer.  Chip krijgt het niet voor elkaar om te landen en dan crasht het vliegtuig. Chip is ongedeerd, maar Maggie zit vast in het vliegtuig en wordt vervolgens wakker in het ziekenhuis.

Wanneer zij wakker wordt is zij bezorgd om Chip en heeft nog geen besef van haar eigen diagnose. Haar ouders zijn druk met de zorg voor Maggie en Chip laat zich in het ziekenhuis maar weinig zien. Wanneer hij in een dronken bui in het ziekenhuis aankomt, verteld hij haar dat zij nooit meer zal kunnen lopen en dat hij zich schuldig voelt. Maggie had dit nieuws nog niet eerder gehoord en dan begint de lange weg.
Maggie krijgt therapie en bouwt en band om met de "verschrikkelijke" therapeut. Echter blijkt hij een goede jongen te zijn en gaat zij steeds meer mooie kanten van hem zien. Ondertussen leert Maggie steeds meer leven met haar beperking en leert zij nieuwe kanten van zichzelf kennen.

Na de eerste hoofdstukken van het boek heb je het gevoel een goede feelgood in handen te hebben, maar niets is minder waar. Vanuit het perspectief van Maggie lees je hoe zij de periode beleeft en vanaf het eerste moment leef je gelijk intens met haar mee. Als lezer weet jij als dat zij een dwarslaesie heeft, op het moment dat dit voor haar nog niet bekend is.

De schrijfstijl van het boek is prettig evenals de lengte van de hoofdstukken. Het verhaal is pakkend tot aan het einde van het boek. De verrassende wendingen maken dat het een vlot verhaal is, waar je snel doorheen leest.
Mijn leven na jou is een roman waarbij je naast liefde, pittige onderwerpen aan bot komen. Catherine heeft zich goed laten informeren door artsen, therapeuten etc. waardoor het boek ook realistisch aanvoelt. Dit boek is zeker een enorme aanrader.

Reacties op: Van een heftig ongeluk naar opnieuw geluk

Mijn leven na jou - Katherine Center
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 11,99