Spannend en actueel boek, Aanrader!

Oueddanielle 29 juni 2019
Don Winslow - de Grens
"Elke grens waarvan Keller dacht dat die bestond,is overtreden.
Ze willen hem het zwijgen opleggen, hem in de gevangenis stoppen, hem vernietigen; een paar van hem vermoedt hij, willen hem doden."

Deel 3 van de trilogie maar perfect los te lezen. Je ziet het boek, slaat een pagina op en slikt even.. Daar gaat al mijn vrije tijd in zitten komende tijd dacht ik maar oh wat heb ik genoten van dit boek! Het was het dubbel en dwars waard al vanaf de eerste pagina

Samenvatting
Al veertig jaar staat Art Keller aan de frontlinie van Amerika’s langst durende conflict: de oorlog tegen drugs. Zijn obsessie om Adán Barrera, de machtigste drugsbaron ter wereld, te vangen heeft hem getekend. Het heeft hem geliefden gekost en zelfs een stukje van zijn ziel. Maar door één monster uit te schakelen heeft hij ongewild plaats gemaakt voor dertig nieuwe.

Barrera’s nalatenschap is een heroïne-epidemie die door Amerika raast. Keller wil die stoppen, maar hij is omringd door vijanden. De usual suspects en erger nog: een nieuwe regering die diepe banden heeft met de drugsmaffia. Van de Mexicaanse woestijn naar Wall Street, van de sloppenwijken in Guatemala naar de marmeren gangen van Washington D.C.: Don Winslow volgt een nieuwe generatie drugsbaronnen en politie, straatdealers en verslaafden, politici en witwassers, en kinderen die vluchten voor het geweld, op zoek naar een beter leven in een nieuw land. De grens is een onverschrokken portret van het hedendaagse Amerika.

Don Winslow heeft een heel goed en mooi boek neergezet. Het is dan wel een misdaadroman maar door de actuele onderwerpen voelt het soms niet zo de drugs, maffia , corruptie en vriendjespolitie heb ik soms letterlijk met mijn mond open van verbazing het boek zitten leven. De moorden worden soms op gruwelijke wijze gepleegd en het zijn er veel..

Het boek kent vele personages waar je als je de eerste twee delen had gelezen het in het begin wat makkelijker maakt maar als je het eenmaal door hebt hoe het in elkaar zit met de dierbaren om Art Keller heen, de drugskartels en maffiabazen voel en leef je met hem mee en merk je teleurgesteld dat het einde al te snel in zicht is.

Minpunt; Het boek is vrij zwaar je neemt hem niet makkelijk overal mee naar toe in je tas zoals ik dat graag doe!
Pluspunt; Voorin staat een prachtige kaart van de VS en de staten in Centraal Mexico waardoor je nog even terug kunt kijken.
Pakkend,spannend en actueel boek! 4 sterren!

Meer recensies van Oueddanielle