De Darkest Power Trilogie is een enorm populaire serie in Canada, Engeland, Amerika en Australië. De 'young adult' boeken van Kelley Armstrong breken nu ook door in Nederland en België. De trilogie gaat over de vijftienjarige Chloe Saunders, en omvat de delen Bezwering, Ontwaken en Afrekening.
De dag waarop Chloe op school een geest ziet verandert haar hele leven. Ze krijgt een paniekaanval waarbij ze tekeergaat tegen een leraar. Met veel tegenzin wordt ze opgenomen in een inrichting voor tieners met psychiatrische problemen, het Lyle House. De artsen geven Chloe de diagnose schizofrenie omdat ze dingen ziet die er niet zijn, in haar geval overleden mensen. Maar hebben de artsen wel de goede diagnose gesteld, of is er iets heel anders met Chloe aan de hand?
Op het eerste gezicht lijkt er niet heel veel mis te zijn met de tieners die in het Lyle House wonen. Alle artsen en behandelaars in het Lyle house willen iets met deze 'psychiatrische' tieners, maar niemand lijkt de waarheid te spreken. Als Chloe erachter komt dat wat volgens de doctoren een stoornis is eigenlijk een gave blijkt te zijn, bindt ze samen met de andere tieners in het Lyle House de strijd aan... Hoe zal dat aflopen?
De Darkest Power Trilogie is 952 bladzijden spanning en raadsels. De liefhebbers van Twilight, De hongerspelen, Ik ben nummer vier en andere 'young adult' boeken in het genre 'fantasy', moeten dit boek echt in hun boekenkast hebben. Door de raadsels die worden gebruikt wil je snel doorlezen naar het laatste deel en daarom is deze trilogie juist zo leuk. Het begin is af en toe moeilijk te begrijpen dus je moet even doorzetten om echt in het verhaal te komen, maar je wordt beloond met een sterk verhaal!

Reacties op: De Darkest Power Trilogie is 952 bladzijden spanning en raadsels.