Spannende thriller!

Patricia Blauw 15 november 2015
Anne, een vooraanstaande psychologe, is als een blok gevallen voor Guido, een stukadoor. Anne heeft Nicolas zo’n 1,5 jaar geleden verlaten na een lange relatie en is er samen met Guido vandoor gegaan. Ze wonen samen in een afgelegen dorpje Morteroux. Als ze beiden op een avond thuiskomen na het werk, ligt er een meisje op de weg. Ze geven haar onderdak voor een nacht. Als Anne de volgende dag wakker wordt, zijn Guido en het meisje verdwenen. Ook hun hond Basco is ervandoor.
Anne is in paniek en geeft Guido op als vermist. Als ze aan het einde van de dag naar Survival World rijdt is Guido in geen velden of wegen te bekennen. In zijn kantoor is alles overhoop gehaald. De stroom is afgesloten, dus Anne ziet geen hand voor ogen. Met een zaklantaarn die het af en toe doet, struikelt ze over een lijk. Het is Thomas, een medewerker van Guido.
Hierna gaat het verhaal in een stroomversnelling. Je leest regelmatig flashbacks over de ontmoeting van Anne en Guido en de maanden daarna.
Omdat ik al meerdere boeken van Michael Berg had gelezen waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Het was een heerlijk boek om te lezen met verrassende wendingen in het verhaal en ik had moeite om het af en toe weg te leggen.
Wanneer worden de boeken van Michel Berg eindelijk eens verfilm?
Ik heeft geef het boek 4 sterren!

Meer recensies van Patricia Blauw