Droge en saaie opsomming van 6 zeer interessante levens

Patricia 01 maart 2018
Wat was ik enthousiast toen ik las waarover het ging! 6 Zussen die ieder een geheel eigen fascinerende leven heeft gehad en hoe zwaar het tegenviel hoe deze levens zijn verteld in dit boek.
Het was moeilijk te lezen doordat het een opsomming was van droge feiten, verwarrend door de vele namen en bijnamen en het switchen tussen de verschillende tijdsbeelden.
Bij de omschrijving van het boek stond dat het las als een roman, maar dat is verre van waar.
Zo zonde, want deze levens zijn gemaakt om hier een fantastisch boek over te schrijven, in roman-stijl! Ik denk dat het dan veel duidelijker gaat worden wie wie was inclusief de bijnamen. Nu is het meer het overnemen van bepaalde feiten die al bekend waren, gehaald uit eerder uitgegeven boeken en interviews en verzameld in 1 boek.
Dit verdienen de gezusters Mitford niet (ondanks hun politieke voorkeur...)!

Meer recensies van Patricia