Dan Brown doet mij onwillekeurig denken aan Steven Spielberg. De avonturen van Indiana Jones etc.. De brave docent die in een nachtmerrie terecht komt en samen met een vriendin alle puzzels oplost. Sommige scenes zijn overgenomen uit de films of is het omgekeerd? De schrijfstijl van Brown is uitgekiend. Korte hoofdstukken die verplichten om door te lezen. Na de religie in De Da Vinci code en Het Bernini mysterie is de spitstechnologie in Het Juvenalis dilemma eens wat anders. Je kunt Brown bewonderen of kelderen, zijn werk is het resultaat van degelijke research. Mijn gemiddelde uitleestijd van zijn boeken is 4 dagen. De code op de laatste blz. van het Juvenalis dilemma heb ik gekraakt. Joepie !