Spanning tot het einde

Paul Nijhuis 17 januari 2016
Linda Conrad is een beroemd romanschrijfster die echter al jaren een kluizenaarsleven leidt in haar villa, bijgestaan door haar uitgever en haar persoonlijk assistente. Haar jongere zus is jaren geleden vermoord, en Linda heeft de dader zien vluchten. Als zij op een dag een tv journalist herkent als de moordenaar van haar zus, broedt zij een duivels plan uit. Linda nodigt hem (bij hoge uitzondering) uit om een interview te geven, met de bedoeling wraak te nemen op de dood van haar zus.
Tijdens het interview ontstaat er een spel van kat en muis; weet de journalist waarom hij is uitgenodigd en is hij ook goed voorbereid? Of heeft Linda her herinnering onbewust aangepast uit zelfbescherming?

Het boek is vanaf de eerste pagina een pageturner. Je kunt het boek haast niet wegleggen omdat het verhaal in goed tempo verteld wordt en je deelgenoot wordt gemaakt van wat er in Linda’s hoofd afspeelt.

Dit is de eerste thriller van Melanie Raabe maar ik hoop (en ik denk velen met mij) niet de laatste.

Meer recensies van Paul Nijhuis