Dagen van schaamte

Peggy 24 november 2016
Pieter Elting is schijnbaar een geslaagd man, goede baan, groot huis dure wagen. Hij lijkt het gemaakt te hebben. Maar dan slaat het noodlot toe, op klaarlichte dag wordt hij ontvoerd. Hij wordt wakker in zo goed als lege kale kamer.
Waarom? Waarom hij? Is er een vraag naar losgeld? Zijn huwelijk is nog niet zo lang geleden gestrand, hij bedroog zijn vrouw moet hij hier een reden zoeken?
Zijn ontvoerders zeggen hem dat hij zelf weet waarom. Hij moet dit zelf ontdekken, achterhalen is er iets in zijn kamer dat een antwoord geeft. Of moet hij antwoorden zoeken in zijn verleden? Krijgt hij tips van zijn ontvoerders, zonder dat hij het weet, door de manier waarop hij behandelt wordt ? Tenslotte wordt alles duidelijk, moet hij schuld bekennen, heeft hij echt schuld? Moet hij zich zelf schamen? Schamen mensen zich door zijn toedoen? Of is ook hij een slachtoffer van het systeem?
Want dit boek geeft een kijk op een groot maatschappelijk probleem.

Het boek leest erg vlot, is heel aangenaam geschreven. Her boek dringt je hoofd binnen zodat je verder moet lezen. Naar het einde toe valt het verhaal wat stil, en de schrijver laat hier toch wat kansen liggen om er een echte thriller van te maken. Toch het verhaal boeit en vooral wordt er een gevoelig maatschappelijk probleem aan gekaart.
Een heel fijn boek om te lezen.
Het krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Peggy