Peter Provoost 19 augustus 2012
In een recencie op crimezone.nl wordt dit boek de hemel in geprezen en wordt er beweerd dat dit boek een klap in je gezicht is en sommige schrijven dat je stopt met ademen wanneer dit boek leest, nou, beste lezer: niets is minder waar dan dat!! Het is ten eerste absoluut geen thriller. Er gebeurt te weinig in het boek om het boek spannend te noemen. De schrijver herhaalt steeds zeer gedetailleerde omschrijvingen van de kleuren van diverse bloemen, de kleur van een schutting, een deuk in een blikje cola en al dat soort dingen. Als alle dingen uit dit boek weg gelaten zouden worden wat niet relevant is blijven er misschien 25 paginas over. Nee, dit is echt een fikse tegenvaller. In plaats van dat je stopt met ademen, stop je misschien niet meer met geeuwen, zo saai is dit boek. Achterop de kaft staat "en laat net zo'n onuitwisbare indruk achter als Twin Peaks" en dat is vette belediging aan het adres van die geniale serie. De laatste drie hoofdstukken van het boek maakt het dat ik 1,5 * geef aan deze z.g. literaire thriller.

Meer recensies van Peter Provoost